Prowadząc własną działalność musimy być elastyczni w podejściu do klienta i nowości na rynku. Trendy szybko się zmieniają i tylko sklep, który podąża za modą, może liczyć na duże zainteresowanie wśród klientów, przez co zwiększy swoje zyski.
Czy terminale do kart są konieczne?
Jeżeli prowadzimy sklep, to z pewnością spotykamy się z sytuacją, że klient chce zapłacić za zakupy kartą płatniczą. To bardzo wygodny sposób zapłaty dla obydwu stron transakcji. Klient nie musi się martwić, że nie wystarczy mu gotówki, a właściciel na następny dzień pieniądze ma na koncie bankowym. Terminal do kart znacznie ułatwia prowadzenie biznesu i wpływa na zwiększenie zysków. Wiele osób preferuje płatność tylko kartą, więc jak w danym sklepie nie będzie terminala, to istnieją duże szanse, że zrezygnują z zakupu. Na rynku znajduje się kilka modeli terminali, które się nadają do różnych zastosowań. Do sklepów stacjonarnych najlepsze są terminale, które wymagają stałego podłączenia do sieci telefonicznej i kasy fiskalnej. Takie typy terminali nie mogą być przenoszone. Innym modelem są mobilne terminale, które możemy zabierać ze sobą, kiedy jedziemy do klienta, który będzie musiał zapłacić. Łączy się on za pomocą Bluetootha, lub WiFi z dostępną siecią internetową, która jest potrzebna, aby mógł działać. Terminale umożliwiają płacenie kartą zbliżeniowo do wartości maksymalnie pięćdziesięciu złotych, albo w klasyczny sposób przez czytnik kart magnetycznych. Przenośne terminale mają niewielkie rozmiary, więc schowamy go nawet w kieszeni.
Posiadanie terminala znacznie zwiększa zyski i przyciąga nowych klientów. Nowoczesne modele pozwalają nawet na płacenie telefonem. Możemy go kupić u pośredników, albo niektóre banki umożliwiają wykupienie abonamentu z terminalem w zestawie.